Naprawa skrzyń automatycznych, PDK, DSG, S-tronic – diagnostyka, serwis.

Naprawa skrzyń automatycznych, DSG, S-tronic – diagnostyka, serwis. Alternatywą dla tradycyjnych skrzyń biegów jest skrzynia DSG z podwójnym sprzęgłem wprowadzona do seryjnej produkcji w autach grupy Volkswagen. Jej zastosowanie umożliwia usunięcie szarpnięcia w momencie zmiany biegów i zredukowanie zużycia paliwa.

Zajmujemy się serwisem i naprawą skrzyń automatycznych DSG 6 – 7 biegowych oraz skrzyń S-tronic.

Wybrane ceny usług:

  • koszt usługi wymiana oleju i filtra  w skrzyni DSG to około 250zł w zależności od marki samochodu i rodzaju skrzyni
  • diagnostyka komputerowa  skrzyni DSG to koszt od 150zł
  • wymiana koła dwumasowego to koszt od 500zł
  • wymiana sprzęgła skrzyni DSG to koszt od 800zł
  • wymiana mechatroniki od 800zł
  • adaptacja, nastawy skrzyni 250zł

Porada serwisowa:

Nie zapominajmy o wymianie oleju oraz filtra w skrzyni DSG. Wymiana co około 50 tys  km, w zależności od zaleceń producenta. To znacznie przedłuży żywotność skrzyni oraz zaoszczędzi nam sporych wydatków związanych z naprawą skrzyni DSG. Częsta usterka występującą w tych skrzyniach jest to usterka koła dwumasowego, mechatroniki.

Opis działania skrzyni DSG

Praca skrzyni DSG  opiera się na współpracy podwójnego sprzęgła z dwoma koncentrycznymi wałkami napędowymi sprzęganymi na przemian z wałem korbowym. Pierwszy wał obsługuje przełożenia nieparzyste (1,3,5 oraz wsteczny), drugi parzyste (2,4,6). W tej kombinacji zawsze jeden wał przenosi moc a drugi ma przygotowany bieg zależnie od potrzeb jest to bieg większy lub mniejszy.

Całością steruje komputer który sczytuje parametry pojazdu takie jak obroty silnika, prędkość pojazdu, położenie i dynamika pedału przyspieszenia. Przeniesienie napędu jest przekazywane między sprzęgła za pomocą serwomechanizmom sterującym automatycznie zmianą przełożeń poprzez podwójne łożysko oporowe, przemieszczane mechaniczne lub hydraulicznie. Praca takiej skrzyni powoduje że nie ma przerwy w przekazywaniu mocy, zmiana biegów odbywa się szybko i bez szarpania. Spada również zużycie paliwa w porównaniu ze zwykłą skrzynią biegów jak i zwykłą skrzynią automatyczną.

Dalszy postęp w dziedzinie skrzyń DSG

Volkswagen wprowadza nową 7-biegowa przekładnia DSG która trafi w pierwszym rzędzie do modeli Golf i Golf Plus z silnikami 1,4 TSI (90 kW/122 KM) i 1,9 TDI (77 kW/105 KM). Nowa przekładnia od swojej poprzedniczki różni się tym, że sprzęgła sterujące dwoma gałęziami skrzyni biegów nie są już zanurzone w łaźni olejowej, ale chodzi o suche sprzęgła cierne. Eliminacja cieczy oznacza w praktyce wyższą wydajność i niższe straty oraz mniejsze zużycie paliwa. Oszczędność paliwa możliwa była także dzięki siedmiu biegom, które doskonale pokrywają zakres pracy poszczególnych silników. Siedmio biegowe  DSG z silnikiem 1,9 TDI zużywa o 0,7 l oleju napędowego mniej od tego samego silnika z pierwotnym 6-biegowym DSG.

Konstrukcja ta jest przeznaczona do silników nie przekraczających maksymalny moment obrotowy 250 Nm, co potwierdza jej przeznaczenie do samochodów klasy niższej i średniej.

Na dzień dzisiejszy Volkswagen nie jest jedynym producentem stawiającym na skrzynie dwu sprzęgłowe. Ford zaprezentował swoją konstrukcję a w najbliższym czasie pojawi się ona również w autach Volvo i  Mitsubishi.